יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

חטיף מתוק, (כמעט) ללא רגשות אשם.. פוסט ראשון


זהו הפוסט הראשון בבלוג שלי. אחרי המון זמן של התלבטויות ומחשבות, ובעיקר בגלל כל הבקשות מחברים למתכונים, החלטתי שאולי יהיה כדאי פשוט לרכז את כל המתכונים ואת כל התמונות שלהם במקום אחד. שיהיה מסודר, כמו שאני אוהבת :)

אז אני אורלי, אוהבת ליצור, לעצב, לבלות במטבח, לצלם.. ונראה לי שהפורמט הזה הכי בשבילי.

אני לא יכולה להבטיח שכל מה שיפורסם כאן יהיה בריא, אך החטיף גרנולה הזה עמוס בדברים טובים.


































אז את הפינוק הזה אני אוהבת להכין כי יש בו באמת הרבה דברים טובים וגם בריאים וגם בגלל שאפשר לשחק עם המרכיבים. לא אוהבים חמוציות? שימו משהו אחר.. אין לכם גרעינים? תוסיפו יותר אגוזים.. רק חשוב לשמור על מידות וכמויות.


































אז פנו לכם קצת זמן להכנות ואפייה וקצת יותר סבלנות ואיפוק לקירור..

וזה הולך ככה:

ל 22-26 חתיכות

מחממים תנור ל 160 מעלות

3 כוסות שיבולת שועל שלמה
1 כוס סובין שיבולת שועל
1 כוס גרעיני חמנייה ודלעת
1 כוס אגוזים, אפשרי כמה סוגים
1/2 כוס שומשום
50 גרם חמאה
1 כוס סוכר חום או סילאן
1/2 כוס דבש
מעט מלח
וניל
1 כוס פירות יבשים קצוצים


מערבבים שיבולת שועל, סובין, שומשום, גרעינים ואגוזים ומעבירים לתבנית התנור ואופים כ 15 דקות בחום של 160 מעלות. לא מכבים את התנור.


ממיסים חמאה, דבש, סוכר חום, וניל ומלח ומאחדים עם תערובת שיבולת השועל הגרעינים והאגוזים והפירות יבשים.
מערבבים היטב כדי שכל החומרים היבשים יצופו בדבש ובסוכר.

מצפים תבנית בנייר אפייה ומשמנים מעט גם את השוליים. אני השתמשתי בתבנית מלבנית 36*18 ס"מ ומשטחים.

מניחים נייר אפייה ומשטחים בעזרת היד, או בעזרת תחתית שטוחה של ספל או כוס. תשקיעו קצת, כי חשוב שהכל יהיה מהודק, שטוח ודחוס. זה יעזור בחיתוך אחר כך.


אופים בתנור בחום של 160 מעלות כ 20 דקות או עד שמזהיב מעט בשוליים.
מצננים. וכאן החלק הקשה יותר. לא נוגעים, ולא טועמים וממש לא חותכים את זה עדיין. הדבר היחידי שכדאי לעשות זה להעביר סכין בין התבנית לגרנולה. וזהו. תחזרו לזה כשזה יהיה יתקרר לגמרי.


כשזה קר, הופכים את זה על קרש חיתוך ופורסים איך שבא, אבל עם סכין חדה.

אורזים יפה ומחלקים לחברים.. (או שלא..)









15 תגובות:

  1. מומלץ בחום , הכנתי ויצא מעולה , כדאי לנסות

    השבמחק
  2. כפרה עליך
    איפה היית עד היום מתכון חבל על הזמן
    טעיםםםםםםםםםםם

    השבמחק
  3. ממש מעולה
    פשוט להכנה
    תודה רבה

    השבמחק
  4. הי. כל פעם לא הצלחתי להגיב מקווה שלא יעלו מלא תגובות זהות ממני...
    לאיזה סוכר חום הכוונה? כהה או דמררה?

    השבמחק
  5. כל סוכר חום שיש. אני אישית אוהבת להשתמש בסוכר חום כהה.

    אורלי

    השבמחק
  6. מה ניתן לשים במקום סובין שיבולת שועל?

    השבמחק
  7. עוד שיבולת שועל, או כמו זהה של אגוזים טחונים :)

    השבמחק
  8. נראה נהדר... כמה זמן מחזיק טרי?

    השבמחק
  9. שלום
    במתכון רשום וניל??תמצית וניל? אם כן כמה?
    תודה

    השבמחק
  10. האם אחרי 20 דקות בתנור התערובת אמורה להיות עדיין רכה ולהתקשות אחרי שמוציאים מהתנור?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. היא מתייצבת בקירור. ורק אז אפשר לפרוס.

      מחק
  11. איזה וניל?

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה וניל שיש.. :) אני אוהבת להשתמש במקל וניל.

      מחק