יום שישי, 11 בינואר 2013

עוגת גזר וסילאן

אני אוהבת עוגות גזר, יש משהו בהן שתמיד נותן לי תחושה שאני אוכלת משהו בריא :) ..
יש המון מתכונים לעוגה הזו, רובם מתובלות מידי. במתכון הזה התיבול הוא עדין, הסוכר נמצא רק בציפוי, ואפשר לוותר עליו. בעוגה עצמה השתמשתי בסילאן. הגזר מעניק לעוגה לחות ומתיקות והתבלינים - חמימות.


































לעוגה (לתבנית מלבנית במידה 11*25 ס"מ + כמה מאפינס)

100 גרם חמאה
1/2 כוס סילאן
2 ביצים
1/2 כפית קינמון
1/4 כפית ציפורן
1/2 כפית אבקת ג'ינג'ר
וניל
קמצוץ מלח
1/2 כוס צימוקים בהירים
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
2 גזרים גדולים מגוררים גס


































מחממים תנור ל 180 מעלות.

בקערת מיקסר ועזרת וו גיטרה מערבבים חמאה וסילאן לתערובת אחידה.
מוסיפים את הביצים וממשיכים לערבל. 


































מוסיפים את הקמח, א. אפייה, מלח, וניל, תבלינים, צימוקים ומערבלים קצרות.


































לבסוף מוסיפים את הגזר המגורר ומערבלים לתערובת אחידה.


































מעבירים לתבנית ואופים בחום של 180 מעלות 40 - 30 דקות או עד שהעוגה יבשה מעט במרכזה.


































מחלצים ומצננים.


































אני אוהבת להכין ציפוי לעוגה, ששומר על הלחות וגם מוסיף קצת רושם...

100 גרם אבקת סוכר 
2 כפות מיץ מתפוז או לימון

מערבבים לציפוי סמיך. לא להוסיף נוזלים רק אם יש צורך..


































מצפים את העוגה או המאפינס כשהן התקררו לחלוטין.

בתיאבון!



4 תגובות:

  1. שלום,
    אני אשמח להשתמש בציפוי שלכם,זה נראה מקסים.
    הייתי שמחה אם תתני לי טיפים מה לעשת כדי שיצא בטקסטורה דומה לזאת,כי זה לא פשוט מריחה רגילה על כל העוגה.
    תודה רבה,
    אורטל

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אורטל, תודה שביקרת בבלוג :)
      הציפןי הוא ככתוב כאן בבלוג. יש לערבב היטב עד שתראי שזה חלק. חשוב שזה לא יהיה נוזלי מידי ויותר חשוב לשפוך על העוגה כשהיא כבר הצטננה לגמרי.

      תהני!

      מחק
  2. תודה!אני התכוונתי לשאול על צורת הזיגוג של הקרם,יצא לך יפה על העוגה ורציתי לשחזר את ההצלחה.
    אחרי שהקרם מוכן,איך שפכת על העוגה את הקרם?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אורטל, את מוזגת את הזיגוג מלמעלה וזה פשוט נוזל לשני הכיוונים...

      מחק